Miért írom azt, hogy válaszd a Limeonaid Coachingot az eredményes és költséghatékony működésért? Mert hiszem, hogy tudlak ebben támogatni. És azt is gondolom, hogy a minket érintő körülmények változása, a változáshoz való alkalmazkodás, vagy éppen a nem alkalmazkodás ugyanúgy magában hordozza a fejlődés és az előrelépés, mint a lemondás, és az elvesztés lehetőségét. Nézzük meg együtt, hogyan reagáljunk úgy, hogy a jövőt tartjuk szem előtt, és hogyan lehet a fejlődésünk motorja a kívülről jövő változási kényszer.
Tegyél még ma az eredményes, és költséghatékony működésért! Azt, hogy eddigi működésünkön kicsit, vagy nagyon, de változtatnunk kell, sokan érezzük. Talán csak az nem, aki mondjuk hónapok óta egy lakatlan szigeten él.
No de hogyan tegyük? Hogyan nézzük át a vállalkozásunk, szolgáltatásunk, intézményünk, családunk működését, hogy az tudatos, és válságálló legyen? Miként tudjuk eldönteni, hogyan racionalizáljuk úgy egy vállalkozás, intézmény, szolgáltatás stb. működését, hogy a jövőbeli lehetőségeinket ne mi magunk szűkítsük be?
Nézzük azt az egyébként is aktuális esetet, hogy például családi szinten az energiafogyasztásunkon, vagy esetleg a vásárlási szokásainkon kell változtatnunk. Ugye, jó esetben azt is tervezgetés, gondolkodás előzi meg. Sorra vesszük mi az, ami fölösleges, amire ezentúl nincs szükség, vagy elengedhető, mert a hiánya nem okoz kárt. Átnézzük, melyek azok a lépések, amelyeket például az alacsonyabb energiafogyasztásért megtehetünk, még azt is átgondoljuk, mely szokásainkon érdemes változtatnunk a cél érdekében. De még a szűkös források mellett is alaposan meggondoljuk, mi az, ami tényleg nélkülözhető. Vagyis nem kapcsoljuk ki a fagyasztót, vagy a hűtőt, és nem adjuk el a mosógépet, mondván, hogy kézzel olcsóbb, és áramot sem használunk vele. És még az is lehet, hogy egy két dolgot be kell szereznünk a jobb működés, vagy megtakarítás érdekében.
1. „Kezdés”
Kell egyáltalán könnyíteni a „terheinken? És ha igen, akkor hogyan kezdjünk hozzá? Mi az, amit kidobhatunk a léghajóból?
#1. Hirtelen semmit! Szánj rá időt, lassan, körültekintően, nyugodt körülmények között – egy üres lappal, tollal és füzettel, dokumentummal a gépen, mindegy is – kezdj hozzá. Ne kényszerből tedd, tekints úgy a feladatra, hogy az a fejlődésedet, jövődet szolgálja.
#2. Ismerd a mélységet, amennyire le kell menned! Mit értek ez alatt? Becsüld meg a helyzet súlyosságát, azaz mennyire kell könnyíteni a léghajódon.
#3. Kezdd tiszta fejjel! Erre az időre feledkezz meg számlákról, jogi feltételekről, áremelési kényszerekről, energiaárakról, beszállítókról. Nyitottan állj hozzá, úgy, hogy tudj fókuszálni, ne vonja el semmi a figyelmedet.
2. „Gyűjtögetés”
Hogyan tovább? Ha eddig mindent a költségek oldaláról közelítettél meg, akkor öveket becsatolni, most más következik!
Szándékosan nevezem racionalizálásnak az előttünk álló folyamatot, és nem spórolásnak. És ezzel nem azt mondom, hogy ne figyeljünk például az energiafogyasztásra, vagy két azonos minőségű termék, szolgáltatás közül ne az olcsóbbat, kedvezőbbet válasszuk. Ez amúgy is alap, sokan működünk így, mert így racionális.
Azt viszont mondom, hogy ha alapvetően a kiadások csökkentésében gondolkodunk, amit sokszor a legelső, legnyilvánvalóbb dolgokon, a legnagyobb tételeken kezdünk, az egy vállalkozás működésében csöppet sem veszélytelen dolog. Bízom benne, egyetértünk abban, hogy egész egyszerűen kockázatos ott húzni meg a nadrágszíjat, ahol nem tudjuk, hogy mit szorít el.
Célról célra, feladatról feladatra haladva kell átgondolni egy vállalkozás, szolgáltatás, intézmény, vagy akár egy családi háztartás működését. Ez nyilván időigényesebb, de előre mutatóbb, mint tenni azt, ami kapásból az eszünkbe jut.
#1. Elő a küldetéssel, közép, vagy hosszú távú stratégiával! Vedd elő, ha nem is papíron, akkor a fejben. Ha nincs, vagy úgy érzed fejben frissebb van, akkor gondold végig, hogy miért hoztad létre, mi volt a célod, mitől különleges, más, mint a többi hasonló vállalkozás, szolgáltatás, intézmény. És ezt végig tartsd magadnál, tartsd szem előtt.
#2. Vedd sorra vállalkozásod, szolgáltatásod rendszeres tevékenységeit! Igen, a feladatból, és ne a kiadásokból indulj. Ez nagyon fontos, erre végig ügyelj. Nézd át és gondold át részletesen azokat. Profánul fogalmazva csináld úgy, ahogyan a tárgyakat, ruhákat stb. válogatnád, képezz négy kupacot aszerint, hogy szolgálja-e a célokat, vagy sem, illetve nélkülözhetetlenek-e vagy sem.
#3. Gondold át, milyen új tevékenységek segíthetnek még a célod elérésében Keresd azokat a feladatokat, terveket, melyek közép vagy hosszú távon eredményt hoznak, bevételt termelnek. Ne feledkezz meg a fiókban lévő ötletekről sem. Gondold át mi kellene ahhoz, hogy ezek mielőbb működjenek.
3. „Szelektálás”
Miután mindezekkel végeztél, jöhet az összegzés, a következmények levonása. Ami legyük őszinték, nem könnyű feladat.
A fűnyírót ilyenkor érdemes a fészerben hagyni!
Tehát ha mindent átnéztél és megvannak a „kupacok”, akkor kezdheted a virtuális szelektálást. Haladj sorban a nélkülözhető, és a céljaidat nem szolgáló tevékenységektől kiindulva. Bízzunk benne, hogy ami itt van, az elég is lesz, és a folyamat mondhatni fájdalommentes.
Ha tovább kell lépned a célokat nem szolgáló, de nélkülözhetetlen feladatok, a célokat szolgáló, de nélkülözhető tevékenységek, vagy akár a célokat szolgáló és nem nélkülözhető feladatok kupacaiba, akkor rangsorolj. Gondold át, mely feladatot lehetne másként, esetleg költséghatékonyabban megoldani. És minél nehezebb a döntés, annál következetesebben tartsd magad ahhoz, hogy a feladatokat nézed, nem elsősorban a kiadási tételeket.
Ügyelj arra, hogy valamiről csak akkor mondj le, ha teljesen biztos vagy benne, hogy az nem az építkezést szolgálja, és nem lesz következménye az elhagyásának.
Például, eddig rendszeresen hirdettél, és most úgy gondolod, már nem szükséges, és felhagysz a hirdetésekkel. Vajon nem csökkenti ez később a bevételt? Esetleg egy régóta esedékes fejlesztést vesztek le a napirendről. Nem fog hiányozni a fejlesztés révén elért többletbevétel, vagy esetleg megtakarítás? Vagy spórolásképpen lemondasz arról, hogy coachingban vegyél részt pedig lehet, hogy működésed új lendületet kapna.
És akkor a coachingról! Hogyan, miben segíthet a coaching ebben a folyamatban? Például úgy, mint egy edző. Nem hagyja, hogy feladd a nehezebb gyakorlatoknál, vagy ha már elfáradtál.
Miért írom azt, hogy válaszd a Limeonaid Coachingot, ha eredményesen, költséghatékonyan akarod működtetni a vállalkozásodat? Például azért, mert:
#1. A coaching folyamatban meg tudod határozni mely elemek alkotják a küldetésedet, stratégiádat. Irányított kérdésekkel, akár team coaching támogatással.
#2. Sorra veheted a működés, egyes szegmenseit nem kell egyedül ezzel bajlódni. Egy coach segít, hogy következetesen végig menj ezen az úton.
#3. A coaching során SMART, Vagyis okos, megvalósítható célokat tudsz meghatározni, amelyek segítik hosszú távú működésedet.
A Limeonaid Coachingot úgy építettem fel, hogy segítsen abban, hogy változás ne alkalmazkodást, hanem lehetőséget jelentsen.
Azzal a szemlélettel működünk, hogy mindent a lehetőségek felől, a dolgok pozitív oldaláról közelítsünk meg, és addig ne adjuk fel, amíg nem találunk a nehéz helyzeteknek is könnyed, de tartós megoldást.